andreamalinsofia.blogg.se

Glöggmys igår, soffläge idag

Publicerad 2012-12-13 17:10:34 i Allmänt,

Igår va ju min lediga dag och det var ljuvligt. Handlade lite julklappar och bakade pepparkakor o julgodis.
Kom på när det va dags att kavla degen att jag har ju inga formar. Men gick ju fint me ett snapsglas o ett lite större.
Inte så roliga peppisar men goda blev dom likväl :)
 
Gjorde även en variant på choklad o nötgodiset jag la upp för ett tag sen. Men en lite onyttigare variant... Smälte daimchoklad istället för 90 %.
Sen blandade jag me kokosolja, pepparmyntsarom, nötter o torkad frukt. Ut i små formar o stelna i kylen.
Farligt gott.
 
På kvällen kom lite fina Hagatjejer över på glöggmys. Alla hade bakat nånting så vi dukade upp till en stor julig, härlig buffé :)
Drack julmust o glögg o smaskade i oss alla onyttigheter mmmmm. Så mysigt o ses utanför jobbet. Jag har verkligen världens bästa kollegor, det är ju inte alla som har det så!
Linda hade med sig lilla Molly som vandrade laget runt från famn till famn ;)
 
 
Tack för en mysig kväll tjejer!
 
 
 
Och jaa. Idag är det lucia och det är soffläge som gäller. Fick vända hem från jobbet imorse, så tråkigt. Avskyr att bara ligga o stirra i taket när allt jag vill är att va uppe o göra massa saker.
Hoppas de blir ändring på detta väldigt snart.
Linda och Molly kom över o höll mig sällskap en stund, uppskattat <3
 
Och jag har fortfarande inte ätit någon lussebulle... Kommer det ske innan 2012 är över?
Den som lever får se.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela