andreamalinsofia.blogg.se

En bättre bakismat

Publicerad 2012-10-06 17:47:00 i Allmänt, Recept,

Blev ingen pizza innan, inte sallad heller. Gick och köpte ingredienser för att göra ugnspannkaka!
Hittade ett recept som jag gjorde om lite, dubblade dessutom satsen så nu får det bannemig bli gott!
Gräddas i ugnen 10 min till...ser lovande ut iaf?
 
 
4 port
 
3 dl fiberhavregryn
2 dl dinkelmjöl fullkorn
1 dl kokos
1 tsk salt
3 tsk bakpulver
2 ägg
8 dl mjölk
3 morötter
kanel
kardemumma
blåbär
banan
 
Börja med att sätta ugnen på 225 grader. Blanda de torra ingredienserna väl. Jag öste i rätt mkt kanel och kardemumma. Vispa sedan ner ägg och mjölk tills smeten är jämn utan klumpar. Riv morötterna och rör ner i smeten.
Häll upp smeten i en ugnsfast form och häll på blåbär och skivad banan. Grädda i ugnen i ca 35-40 minuter.
 
Ät med keso/kesella och bär. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela