andreamalinsofia.blogg.se

Kladdkaka till frukost

Publicerad 2012-10-29 21:54:00 i Allmänt, Recept,

Bakade en kladdkaka igårkväll, fick ett sjukligt sötsug.
Men då jag försöker mitt bästa att undvika socker och gluten som är vitt GIFT, höhö, gjorde jag en variant utan.
Och, jag erkänner, en "vanlig" kladdkaka slår högre när man är extremt sötsugen, men alltså... nä, fan den va god. :)
 
 
Vispa 3 ägg me drygt 1 dl stevia. Blanda i 3 dl mandelmjöl, 4 msk kakao, lite vaniljpulver (inte vaniljsocker), 1 tsk bakpulver, lite kanel o riven ingefära. Sen i med 100-150 gram smält smör.
Öste i lite blåbär o valnötter också. Smöra o bröa en form me mandelmjöl o i med smeten.
Kör i ugnen på 175 grader ca....10 min? Det går mkt snabbare me denna än en vanlig variant, o den blir lätt torr så hellre för kort tid.
Vill man lyxa o göra kakan extra kladdig kan man smälta ner mörk choklad tillsammans me smöret.
Rekomenderas, men hade ingen choklad hemma denna gång.
 
Ah, sen så smällde jag i mig nästan hela med hjälp av Björn. Käkade me lite turkisk yoghurt o kanel.
 

Imorse skulle jag in o äta frulle me AG, öppnade kylen för o ta fram min matlåda o får syn på kakbiten som e kvar o haffar en bit som färdkost på bussen.
Pre breakfast skulle man kunna säga. Gott.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-10-31 00:30:15

Bakar en riktig nästa gång vi ses men jag kan låtsas att den är nyttig. Bio snart? Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela