andreamalinsofia.blogg.se

Raw food bollar

Publicerad 2012-10-31 20:04:48 i Allmänt, Recept,

Så bakade jag igen då. Mmmm gjorde bollar me lite blandade kryddor.
 
Jag brukar ha i:
 
Finhackad mandel/cashew/paranötter - vissa kör i mixer men jag gillar när det e lite större bitar
Mandelsmör/Hasselnötssmör/jordnötssmör efter vad jag är sugen på
kokosflingor -både i röran och att rulla i
Lite kokosolja
Hackad torkad frukt, tex aprikoser/dadlar
Ibland vaniljpulver
 
Sen kryddor efter tycke o smak. Idag rev jag i ingefära och kryddade me kanel, chilli och lite kardemumma.
Några stycken gjorde jag med kakao också.
 
 
Blanda runt allt tills det är "rullbart", dom ska va saftiga men inte kladdiga. Brukar ha i pyttelite vatten om det känns torrt. Gillar man kaffe kan man ju skvätta i lite kallt av det.
 
 
Gott som sjutton är det iaf. :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela