andreamalinsofia.blogg.se

En bättre dag

Publicerad 2014-04-17 08:02:31 i Allmänt,


Såhär kan man se ut. Svettig, trött, ledsen, frustrerad, stressad och med skallevärk from hell. 
Med en missnöjd bebis med magknip i selen. Som vägrade sova eller läggas ner ens 1 minut. 
Så det var bara o bita i det jävligt sura äpplet o dra igång pizzabak och soppa-lagande och grönsakshackande med vrål o gråt i öronen. 
Han var helt slut men kunde inte somna. Tillslut däckade han av utmattning i selen sent på eftermiddagen och jag slets mellan valet att ha honom kvar på magen eller försöka lägga ner honom...
Gjorde det sistnämnda och han sov. Som en prins. I 9 timmar skulle det visa sig... Lilla grodan.
Jag lagade färdigt all mat o packade det sista. Björn kom hem och jag drog iväg till Skatås för att få komma bort lite. 


Duschade länge när jag kom hem, drack kaffe som jag inte fått på hela dagen(!).
Sen kändes allt lite bättre.

Nu är jag o Alfred uppe o förbereder för en lång bilresa. Björn som ska köra sover ut.
Snart drar vi till fjällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela