andreamalinsofia.blogg.se

Tonfisk-pizza

Publicerad 2014-06-28 14:17:16 i Allmänt,



Igår gjorde vi pizza med tonfisk, kronärtskocka och oliver. Enkelt och supergott! Gör nästan alltid vegetarisk pizza annars.
Degen är med bikarbonat så slipper man jäsningen.

Ca 5 dl dinkelmjöl
1/2 tsk salt
1 tsk bikarbonat 
3 dl vatten eller mjölk
1/2 dl olivolja

Sen blandar jag krossade tomater med timjan, basilika, oregano, cayennepeppar, örtsalt...svartpeppar också!
Tonfisken blandar jag med lite av tomatsåsen o kryddor. Sen på med kalaset och oliverna/kronärtskockorna. Grön paprika hade vart gott med men det hade vi inte hemma!

Ca 180-200 grader nån halvtimme kanske. Kolla hur pizzan ser ut tycker jag är bättre än en exakt tid ;-)
Servera med sallad och en öl. Klart!


Nu har vi haft en lugn förmiddag hemma, ösregnar ute.
Men nu ska vi åka till Mio och kolla möbler o provsitta soffor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela