andreamalinsofia.blogg.se

Den där j-vla mjölken...

Publicerad 2014-05-13 14:24:26 i Allmänt,





Blev ingen vaccinering. Plutten hade inte vuxit ngt sen förra besöket för flera veckor sen. Och tom gått ner lite i vikt :-(
Gud, jag har sovit så dåligt inatt o bara nån petar på mig börjar jag gråta. Så kändes ju sådär att knata ner o göra en vaccination... Och när hon sa det där så började tårarna rinna såklart. Gaaaaah.
Så först ville hon se om jag hade tillräckligt med mat, vilket jag inte tvekat så mkt på för de rinner ju nästan över ibland. Men så sa hon att han kunde suga fel, vilket jag hellre aldrig funderat kring för han klunkar ju i sig så det hörs. 
Så fick väga honom, amma och sen väga. Och jo, han får i sig massa.
Men så skiter han ju galet mkt... Det trodde jag alla bebisar gjorde men han är kanske liite extrem...

Så. Mjölkfanskapet. Två läkare kollade hans tillväxtkurva o när jag började äta mjölkprodukter igen stannade kurvan av. Han tar helt enkelt bara upp den näring som han behöver för att bli nöjd, resten bajsar han ut. Så han går inte upp i vikt.
Hej dååå mjölkprotein, IGEN!
Nu är det visserligen definitivt att det är det som är felet, men känns ändå drygt att började utesluta det igen. När vi ska till Spanien snart o allt, himla krångel.

Menmen, bara lilleman mår bra så är det ju bra. Såklart. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela