andreamalinsofia.blogg.se

Smoothie!

Publicerad 2014-05-16 09:12:12 i Allmänt, Recept,



Älskar smoothies, gör det dock alldeles för sällan. Men nu när jag inte kan äta ost/Philadelphiaost/keso på macka längre så blir jag lite mer motiverad. Äter nästan bara äggmacka annars o blir trist i längden.
Så gjorde denna nu:

1 banan
Frysta hallon
Frysta blåbär 
Blötlagda dadlar (ca 4 st) mandlar, walnötter, chiafrön, linfrön (allt i samma står över natten)
Kanel, kardemumma, cayennepeppar och nån tsk carob-pulver
Eventuellt lite agavesirap att söta med.
Fyll ut med vatten eller havremjölk.
GOOOOOOTT!

Har inga direkta mått på grejerna, bara att hiva i lite, blir det för mkt är det ju bara att spara till senare :-)
Just denna är ju rätt energirik med banan o dadlar/nötter. 

Kan ju låta som många ingredienser o lite krångligt. Men jag brukar ha en burk blandade nötter o linfrön/chiafrön i samma burk. Då går det snabbt att hiva i.
Blötlägga det är nåt jag testade för jag tyckte dadlarna va lite torra. Mer lättsmält för magen också om man blötlägger nötterna samt att chiafröna sväller så blir tjockare konsistens.

Så nu måste jag göra smoothies oftare, herregud det är ju bara att slänga i lite av varje. Bara att mixa en apelsin o en banan är ju svingott, mycket godare än att äta som vanligt ju.
Gillar du kokos? Kokosflingor o kokosmjölk är sjuuuukt gott i smoothie, kanske med banan o mango? Ingefära??
Eeeh måste till Ica o handla. Känner mig som Fredde i solsidan me sin grillning... Kommer stå uppe på nätterna o göra smoothies, haha.

SMOOTHIEPROPAGANDA blev det här. 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela