andreamalinsofia.blogg.se

Annars då

Publicerad 2014-10-31 11:58:46 i Allmänt,


Firar fredag med att plocka in lite höstblommor från trädgården. Kålen är köpt men kärleksörten har vi massor :-)

Annars sååå gör vi så lite som möjligt men det blir en hel del. Jag har städat, tvättat, diskat, lagat mat o tränat. Och tagit hand om mitt barn. Ett barn som säger mamma o tar smååå stapplande steg framåt med hjälp såklart o ställer sig upp mot allt. Galet. 
Vi river badrummet i helgen. "Vi" är Björn och Christian. Jag o Alfred ska titta på och eventuellt fly nån annanstans. Lite oklart.

Nåt jag ägnar mig åt är att riva ner lampor som går i tusen bitar. Eeeehhh. Så nu ska jag plocka glas. Sen sket jag innan på toan där dom stängt av vattnet. Eeeeeehhh igen. Varför jag berättar det? Ingen aning. För att det är väldigt typiskt mig kanske. Både att jag sket på en avstängd toa och att jag sen berättar det.

Ok vi lämnar det så. Jag löste problemet.
Städning på gatan me grannarna i helgen med. Hur får folk ihop sina liv? Insåg precis att varje helg en månad fram redan är fullbokade. Vad fan hände? Hjälp. 

Ska äta lunch nu. Och träna. Och bädda rent i sängen. Amma mitt barn. Förbereda fredagsmys. Just det, plocka glas först. Äsch gör det sen. (I gästrummet alltså, Alfred är ej där. Om nån skulle undra).
Alfred i morse. Carpe diem osv.



Trevlig heeeeelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela