andreamalinsofia.blogg.se

Julig energibomb!

Publicerad 2014-10-15 13:47:10 i Allmänt,


Har verkligen inte julkänslor ännu, men däremot blev jag sugen på lite julig smak på raw food-bollarna jag skulle göra. (Så förmodligen undermedvetet hjärntvättad med julkänslor då, haha).
Dom blev iaf fasligt goda!!! Ingredienslistan blev ganska magstark... Man kommer långt med dadlar, nötter, carob, kanel, kardemumma, ingefära o nejlika.
Men detta hade jag i iaf:

Mandlar/hasselnötter
Dadlar
Pumpafrön 
Kokosflingor
Carob (mycket!)
0,5 st banan
Lite nyponpulver
Veganskt raw vanilj proteinpulver
Färsk ingefära
Massa kanel/kardemumma/nejlika
En skvätt vatten

En om dagen minst fram till jul ;) tillsammans med en kopp chai te och clementin tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela