andreamalinsofia.blogg.se

Mellanmål för små fingrar :-)

Publicerad 2014-10-09 16:49:37 i Allmänt,


Päronpuré och majsplättar!

Alfred har varit extremt hård i magen några dagar så gör mkt päronpuré nu för verkar som det hjälper. Mixar bara skalade, rejält mogna päron i mixern med lite kanel o vaniljpulver. Kokar upp lite varmt vatten och häller i för o få det lite löst. Klart. 
Plättarna fick jag ett infall att göra då jag vill börja ge han lite mat att plocka med. Makaroner och ljust bröd/rån osv går ju bort hos mig... ;-)
Tänkte gjort boveteplättar men hade bara majsmjöl hemma. Det är dessutom supersnällt mot magen o glutenfritt.
Mixade 2 dl majsmjöl med 2 dl vatten och en skvätt havregrädde. Lite rapsolja, kanel och vaniljpulver.
Ägg kan man ha i men det skippar vi ju för tillfället. Sen ha nån mjölkvariant instället för vatten såklart!
Stekte i rejält med kokosolja, bara litegrann så dom höll ihop men ej frasiga liksom.

Blev succé, precis lagom pilliga o lite mosiga.
Rätt goda faktiskt :-D

Dom åker in i frysen och kommer lätt göra fler!

För övrigt var vi på BVC idag. 71 cm lång och 9 kg tung. Inte så liten längre...
Snorig som attans är han med. Hoppas det ger sig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela