andreamalinsofia.blogg.se

Problem - stora och små

Publicerad 2014-10-10 13:48:46 i Allmänt,

Vi börjar med dom små. Jag har haft en och samma foundation (mineralpuder bare minerals) sedan 2010. Och nu vill jag ha nåt annat. 
Och tänkte nu välja att köpa en flytande foundation eller en CC-cream. Men...
JAG KAN INTE BESTÄMMA MIG FÖR VILKET. 
Det var dagens mest pinsamma i-landsproblem.

Nästa är att jag idag kunde få på mig och knäppa mina absoluta favoritjeans utan att hålla andan eller suga in magen. Det kändes underbart. Problemet? Inget problem alls!!! Men vågar knappt skriva vad jag tänker. Okej jag e rädd att dom ska bli för stora.
HAHAHAHHA.
Fan vad patetiskt.

Okej. Seriöst. Vi tar ett riktigt problem? Cancer. Varför man får cancer. Och denna jävla hype om allt rosa varje oktober. Utdrag från en cancersjuks blogg;
"Man vet att vi inte ska äta socker, processad mat, vi ska inte röka, snusa, använda kemikalier, inte äta bisfenol, inte äta det där svartbruna spadet som är kvar efter stekningen i stekpannan, vi ska inte bo i mögelhus, vi ska inte stressa, vi borde få i oss mer näring genom ekologisk mat, äta mer grönsaker, minska ner köttkonsumtionen och dricka mer renat vatten…

Vad är det mer som ska forskas fram?
Istället för att hitta en medicin mot något som inte behöver finnas, är det inte bättre att skapapreventiva åtgärder för att se till att cancer inte bildas/ uppkommer? Sänk priset på bra ekologisk mat, utbilda barnen i skolan att pasta inte är en basvara, berätta för och lägg resurser på att berätta och hjälpa cancerpatienter när de får sin diagnos att slipa till kosten och få i sig rätt näring när det är som viktigast.
Det finns en miljon andra saker att lägga pengar på än att ösa in pengar i en organisation som till exempel Rosa bandet."

Det är så klockrent. Läs gärna hela hennes inlägg här!

http://kanjagkandu.wordpress.com/2014/10/07/fuck-cancer-fuck-sugar/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela