andreamalinsofia.blogg.se

Att väcka djävulen

Publicerad 2012-09-29 14:29:00 i Allmänt,

När man är pank och måste spara pengar får man bara köpa nödvändiga saker. (Vad som är nödvändigt är relativt).
 
Men jag tänker att om jag inte får handla kan jag väl få TITTA?
Så tänker jag varje gång. Men det är tortyr. Varje gång.
Sitter och surfar runt på kläder, fina möbler vi inte har plats för, juldekorationer (eeeeh) osv.
 
Och det väcker djävulen.
 
Jag får ett sånt brutalt habegär. Det tar över hela mitt väsen och allt jag kan tänka på är denna pryl som jag måste. ha. nu. Helst igår. Nån kanske säger "vänta till nästa lön" eller "då har du nåt att se fram emot".
?
 
HAHAHAHAHAHAHHAHAHA!
 
 
Fönstershoppa går ej heller. Det är föresten ännu värre. Jag står och spejar genom skyltfönstret med näsan tryckt mot rutan, och får syn på något. Nåt jag måste ha. Annars blir jag djupt olycklig och lägenheten blir fuuuul utan denna pryl.
 
Sen är det svart.
Fötterna har lyft från marken och jag liksom svävar in i butiken, jag är utanför min egen kropp.
 
Sen PANG. Så står jag i min hall med en, eller kanske två, kassar. Till bredden fyllda med lycka.
 
Och jag är euforisk.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-09-29 20:59:05

Du är ju bara för underbar. Jag känner igen känslan.Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela