andreamalinsofia.blogg.se

Istället för socker

Publicerad 2012-09-25 21:42:12 i Recept,

Saker jag är sjukt sugen på ikväll är dessa gaaalet goda snickerskakor!
 
 
 
Du behöver:
200g mörk choklad(gärna över 90%)
200g jordnötssmör, ekologisk, sockerfri
1 krm flingsalt
1 dl hackade nötter. naturella (jag tog mandel)
1 dl hackade salta jordnötter
1 tsk vaniljpulver, ekologisk (hoppade över detta, tog lite kokos och kanel istället)

Gör såhär:

Smält chokladen över vattenbad. Täck en mindre form med bakplåtspapper och häll i hälften av chokladen. Låt stelna på kallt ställe.
Koka upp jordnötssmör, hackade nötter och vanilj i en kastrull. Bred ut nötblandningen ovanpå den stelnade chokladen. Häll över resterande choklad så det täcker nötblandningen.
Ställ kallt. Lägg upp på en skärbräda och skär i bitar.

 

Jag förvarar mina i frysen, de är perfekta att äta direkt när man tar fram en! Hinner inte ha dom i frysen så länge dock för smäller i mig alldeles för många alldeles för fort.... Men det är ju bättre än "vanligt" godis ;)

Mmmmmmmmmm!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela