andreamalinsofia.blogg.se

Bajskorvar i sängen

Publicerad 2014-08-20 08:52:27 i Allmänt,


Sitter o stirrar apatiskt på Nyhetsmorgon o kramar krampaktigt min kaffemugg. Natten... Vad hände? Mina nipples... ramlar snart av. Han satt fast i dom HELA natten. Samtidigt som han smått desperat klamrar sig fast med både händer o fötter. 
Jag blev så törstig. Drack o drack o drack. Vattnet tog slut. Blev kissnödig. Orkade inte gå upp. Fick huvudvärk, drömde konstigt de få sammanhängande stunder jag sov.
Vaknade av att det luktade bajs. Och så törstig! Dilemmat. Har han bajsat eller pruttat? Ska jag orka börja fippla med mobilen och lysa samt öppna pyjamasen. 
Det var bajs. Skulle göra ett "smidigt" byte i sängen. Mobiljäveln slocknade hela tiden så såg dåligt. Ungen börjar vråla. Björn vaknar. Tappar bajskorven i sängen. Vart är den??! Lyser med mobilen. Får plocka upp den. Med handen. Ungen vrålar nu ännu värre. Försöka få på ny blöja, bajs på fingrarna.
Björn tar över och jag går o tvättar mig. Dricker 7 liter vatten. Somnar. Med dvärgen i min ömma bröstvårta.

Och så blev det morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela