andreamalinsofia.blogg.se

Äckligt och osmakligt?

Publicerad 2014-05-13 09:17:40 i Allmänt,


Det här med att vissa blir så oerhört äcklade och obekväma när de ser mammor som ger sina barn mat. Från bröstet då, flaska är ju inga konstigheter.
Att man förväntas "gå undan" om ungen skriker och vill ha mat. Enda motiveringen til att man ska gå undan skulle vara för att få lugn och ro då. Jag vill inte sitta mitt i ett hysteriskt och högljutt köpcentrum och amma, just för att det är hysteriskt och högljutt. 
Inte för att många skulle se mig amma mitt barn.
Sen är det lite komiskt, för väljer man att INTE amma (eller inte kan!) så är det också fel. Så helst ska man amma, men man ska göra det hemma eller under ett skynke eller helst bakom en stängd dörr så ingen råkar se din bröstvårta 2 sek och bli illa berörd av det.
Vet inte vad det är för känslor vissa får som gör att det är så jobbigt att se, men enklaste lösningen är att inte titta helt enkelt. 
Problem solved.

(Ska kanske tillägga att jag personligen inte har stött på en enda negativ kommentar eller blick hittills när jag ammat på tex café/restaurang/parkbänk. Tvärtom så har det bara varit positivt. Men vet ju hur många det är som blivit tillsagda eller fått stirriga blickar.)

Jaja. Nu ska jag amma min lilla bebis och sen ska jag gå och vaccinera honom. Har en känsla att det inte bara kommer vara han som gråter...
:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela