andreamalinsofia.blogg.se

Protein...

Publicerad 2014-09-26 12:44:32 i Allmänt,

Ligger o degar på soffan. Ägnat nästan 2 timmar åt att försöka hitta ett prisvärt och fullvärdigt veganskt proteinpulver som smakar GOTT. (Har testar typ neutrala Hampaprotein innan och det smakar bara gräs=äckligt). 
Hittade tillslut ett som jag beställt hem! Dyrt? Eh... Ja. 
Fördel: fritt från all skit. Helt raw. Ekologiskt, lättsmält. Gott. (Har visserligen ej smakat men efter alla recensioner jag läst på ca 25 olika sidor tror jag det ska passa mina smaklökar).

Nackdel: dyrt. Lite mindre mängd protein/portion än typ många traditionella vassleproteiner. 

Här står mer! http://www.clearlife.se/sv/artiklar/warrior-blend-vaxtprotein-choklad-.html

Kommer med posten nästa vecka, lagom till styrketräningen drar igång. Ska bli kul o testa! Jag tror jag kommer gilla chokladen bäst ;-) (tog vanilj också).
Fasen nu blev jag sjukt sugen... Gaaah! Mixa ett chokladigt proteinpulver med lite mandelmjölk, så det blir krämigt. Mmmmm....
GOTT!

Jag är hungrig för övrigt. Kanske ska äta lunch istället för o fantisera om choklad...





Morgonens gröt och puréskörd! Gröt på vanligt vis: havregryn, hirs, paltbröd, kanel/kardemumma/vaniljpulver, banan, päron, rapsolja. 
Puré på blötlagda prikoser/katrinplommon.
En dos in i kylen där gröten håller ett par-tre dagar. Resten i frysen, perfekt! Skulle aldrig orka stå o göra varje dag.
Lilleman var svinhungrig under tiden, ingen bra kombo. Men Björns keps är ett säkert kort att få han på gott humör. Funkar i alla lägen :-)

Lunchdags, sen blir det mer matlagning att frysa in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela