andreamalinsofia.blogg.se

Finfrulle och Skälby

Publicerad 2015-04-07 21:59:20 i Allmänt,


Lämnade en gnällig och klängig kille hos sin mormor i morse o drog och åt en lätt (?) hotellfrukost med min bästis. Det ni ser på bilden slank ner utan problem, sen åt vi pannkakor också. Är det buffé så är det. GOTT!
Vi pratade förlossning och detaljer kring detta lite för högt för omgivningens bästa. Sånt är livet.
I eftermiddags tog vi våra barn och drog till skälby! Alfred klappade en get.
Sen gick geten och kvar stod barnet med sorg i hjärtat. "Min get!".
Red på trähästar.
Klättrade på stenar och smög på fåren och lammungarna.
Åkte rutchkana o var lycklig. (Samt vrålade som en stucken gris när jag efter 6345 åk inte orkade lyfta upp honom fler gånger o tog honom därifrån).
Slutligen hade vi picknick. Det ser mysigt ut. Det var det inte. 
Det var ungefär såhär: ut med filten, jaga stort barn som rymde 38 ggr, försöka mata lite mindre barn som spottade ut allt, hämta tillbaka det större barnet som rymde igen, byta blöja på ett gråtande barn, jaga det andra, svettas, jaga papper och plast som blåste iväg, frysa för solen gick i moln, jaga ett barn, tvångsamma det lilla barnet, ge upp o sätta båda barnen i varsin vagn. 
Så var det. Sen hetsgick vi ett varv runt hela skälby med en illvrålande Alfred som tillslut somnade. 

Sen drack vi kaffe i varsin plastmugg på en bänk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela