andreamalinsofia.blogg.se

Hej

Publicerad 2015-03-06 08:42:47 i Allmänt,



Lite oklart huruvida jag är sugen på att blogga eller ej. Men testar lite.... Hej hej.

Vad som händer? Just i detta nu övar barnet på att dyka från soffan. Försöker förklara att det är en halvbra idé o tänker väl att han får upptäcka det själv... Under vissa kontrollerade former.

I övrigt är våren på intåg o då känns allt som är lite jobbigt lite bättre o lättare. Ungen har fyllt ett år och börjat gå(!!), vi planerar så smått för sommaren, för bröllop, nytt bilköp, takomläggning och en tyngd som släppt är Alfreds eksem. 

Jag har under en månad fått hjälp o råd av en fantastisk kvinna och använt produkter och kapslar dagligen. Helt rena grejer i kombination med en ren kost. Eksemen blev efter halva tiden så fruktansvärda att jag bröt ihop. Dom blossade, flagade, kliade och vi var nära att rusa till närmsta apotek o köpa kortison. Men innerst inne visste jag ju att det är ju precis såhär huden blir i en förnyelseprocess. Så vi körde på, smorde o smorde o smorde. Insmörjningen tog ibland 20 min varje gång. Flera ggr/dag. 
5 dagar efter eksemen var som värst såg han så fin ut en morgon att jag började gråta av lättnad. 




Alltså bara 5 dagar mellan dessa bilder.

Nu ska hans tarm få läka i lugn o ro o sen får vi se om vi så sakta testar ge honom ägg igen. (Det var det som startade eksemen).

Ja men ungefär så. Kanske börjar skriva lite mer, vi får se :-)

Ha en fin fredag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela