andreamalinsofia.blogg.se

Må dessa dagar aldrig komma åter

Publicerad 2015-03-19 11:06:31 i Allmänt,


Eller iallafall förrgårdagen, dvs tisdagen. 
Fyfan. Min tre-dagars detox började med en illvrålande Alfred klockan 05. Detta inträffar väldigt sällan o när det händer brukar han iaf somna om.
Icke.
Dagen var ren o skär tortyr, ingen fast föda o inget KAFFE. Huvudvärken går inte ens beskriva, kunde knappt röra mig en mm utan att det skulle kännas som jag skulle sprängas i småbitar. 
Björn tyckte jag skulle detoxa en annan dag...
Eeeh. Låt mig då klargöra. Detox handlar om mental inställning. Man kan INTE bara vakna en morgon o "nää men inatt har jag sovit gott NU DETOXAR JAG". Det är planering och inställning.

Så jag körde på. Ungen var sjövild o jag släpade efter me hängande överkropp o tom blick. HAHA. Asså fyfan. 
Jag har ju aldrig huvudvärk längre så detta var en grym påminnelse om hur tacksam jag är för det!


Jag lyckades iaf att ta mig ut en stund med ungen. Hela tiden tänkte jag "nu dör jag nu dör jag, om jag inte får kaffe så kommer jag dö".
Men jag lever ju! 
Sista dagen idag! Jag är PIGG och utan huvudvärk. När barnet vaknade? Klockan 4. SLUTA GENAST MED DENNA OMÄNSKLIGA FAS.
Gav upp för att överleva o tog en svag kopp kaffe. Har dessutom ätit grönsakerna istället för att dricka dom.


Ute på en långrunda imorse. Kan inte fatta att jag ändå är så pigg. Var väl i rätt bra behov av rensning kanske. Sjukt stolt över mig själv som ändå kör på, sämsta förutsättningarna verkligen. 

Det jag druckit är spenat, ruccola, gurka, zucchini, broccoli, selleri, lite äpple/päron o liite avokado. Massa citron, ingefära o kanel i. Var tredje timme ca. Grönt te o vatten utöver detta. 
Varför jag detoxar? För att det är så jävla gött. Vidrigt, ja! Men sen, som idag, är det gött! Ungefär som ett svinjobbigt träningspass, vidrigt men efteråt kommer kicken ;-)
Gör ju detta en gång/år men nu är det ju 2 år sen sist, av förklarliga skäl. 

Vad som är gött? 
Jag får ett bryt från dåliga vanor, för mkt kaffe, senaste tiden har det varit för mkt socker och även bröd. Som jag mår skit av i längden men jag är en sockerjunkie så har jävligt svårt att stå emot om jag väl börjat. Är jag i balans är det lätt att bara ta en kaka ibland o så är det bra. Men minsta stress, flera nätters kass sömn mm kan rubba det.
Jag kan inte bara "trappa ner", måste sluta tvärt för att kunna få en nystart o då är en detox grym!

Sen tacksamhetstänket kring mat. Det har jag sällan för jag kan äta det jag vill, när jag vill. Efter en detox uppskattar man maten på ett annat sätt. 
Tyvärr försvinner det igen efter ett tag, men jag ska verkligen försöka vara mer tacksam för maten.

Och just idag är jag grymt tacksam för jag mår så bra och är så pigg!
Ska slurka i mig min gröna smoothie o sätta mig i solen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela