andreamalinsofia.blogg.se

Vädjan till mig själv

Publicerad 2015-03-20 10:03:07 i Allmänt,


Håll fast vid hur du mår nu. Minns denna känslan. 
DENNA känslan. Att vara full av energi trots att du varit vaken sen 04 med en klängig o gnällig liten kille.
Försök att tänka på detta även om folk runt omkring dig tjatar på dig att du borde "unna dig", och om någon tycker du är tråkig som inte vill fika. Försök att komma ihåg hur mycket sämre ditt humör blir, hur mycket tröttare du blir. Hur ditt tålamod blir sämre för du inte sover lika bra. Hur du blir en bättre o gladare mamma av att äta bra.
Och framför allt, minns hur lätt du fastnar i en dålig cirkel. 
Kakor är gott. Men denna känslan... Aaaahh. Känner mig på riktigt helt hög.
Kom på mig själv på morgonpromenaden att gå och le för mig själv o tänka på hur vackert allt är... 
Ok, ska lägga ner nu. :)
Plockade in viderkvistar som jag hittade längs med vägen. Får man plocka det? Känner mig alltid så dum om nån går förbi o ser mig stå där o rycka grenar... Hmmm.
Jaja, fina iaf!
Nu sover lillen o jag ska njuta av en kopp kaffe med en stoooor klick kokosolja i. Älskar att det är fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

28 år, bor med min sambo och lilla son. Skriver om vardagslivet med barn, lite mat, lite träning, allt möjligt helt enkelt ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela